Regn

Regnet öser ner. Klädde mej varmt och satte fötterna i gummistövlarna och gick ut med Linus.
Isa låg i sängen och läste när jag kom hem, jag kröp ner bredvid och tog datorn och slösurfade.
En såndär härlig förmiddag när man bara låter tiden gå, utan några måsten.
Nu har jag rest mej upp och påbörjat matlagningen.
Tvättmaskinen rullar och lite tvätt ska strykas, annars går resten av dagen i samma spår.
Slappdag.
Hade en klump ångest i magen förut idag, den var nog där av en vanesak för när jag satte mej ner och tänkte efter så kunde jag inte komma på någonting som hade kunnat göra att den var där.
Livet är bra. Jag är nöjd. Allt är lagom.
Ibland kan lagom vara bäst. Jag har inga höga toppar, men heller inga medföljande låga dalar.
Och just nu vill jag ha det så. En dag kommer jag vara trött på mediokert och då kommer jag hitta något som får mej att nå höjderna och som gör det värt att ibland trilla ner till botten.
Men nu glider jag gärna på en rak linje genom vardagen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0