Ensam

Marie-louise är och klipper sig och jag ligger i soffan och slösurfar.
Kommer förmodligen somna inom den närmsta timmen.
Att jag klev upp idag och jobbade sju till fyra är en jävla prestation.
Var så trött så har inte kunnat äta på hela dagen. Men har tagit igen det nu.
Äggmacka och bakad potatis med kräftsallad och en massa sallad. Gott.
Imorgon är det änligen fredag och jag är ledig (ända tills måndag).
Ska väcka Isa med en frukostbuffé och sen ska jag slötitta på tv, gå ner och sola och sen gå in till stan.

Har suttit och kollat runt inredningssidor och jag längtar så tills jag har min egna lilla lya.
Som jag kan ha precis som jag vill och som är min.
Vita väggar, söta gamla små möbler och en espressomaskin. Det ska jag ha.

Insåg idag vilken jäkla frihet jag har. Jag kan göra precis vad jag vill. Kan sätta fingret vartsomhelst på kartan och sticka iväg. Kan flytta till vilken stad som helst. Jag är helt obunden och det finns en tjusning i det. Frihet. Den ska jag förvalta väl.
Även om jag inte valt själv att ha den så får man väl någonstans gilla läget och se det positiva.
Jag tänker inte älta, sitta och lyssna på deppiga låtar, kollar igenom alla tusen bilder och dra upp alla miljoner minnen. Jag tänker inte slösa någon av min energi på att se tillbaka.
Nu blickar jag framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0