Du var alla kickars kick som lämnade mej och bara gick

Sitter i köket och tittar ut. Har suttit i samma position och kollat ut genom fönstret i trettiofem minuter nu.
Den här våren gör mej helt stum.
Gick in till stan förut, med mej själv som sällskap, och luften var fuktig och det luktade sommar.
Låg en dimma över kalmar. Kändes precis som när man kommer tidigt till stranden, lägger sig i solstolen och bara väntar på att solen ska bränna en.
Kändes som dagg i luften.
Hasseln kände jag också av, så blev en runda förbi apoteken för inhandling av diverse allergitabletter.
Min ögon svider, men jag ska fan inte klaga.
Folk sitter här ute på innegården i bara tröjor, jackorna ligger slängda på marken, och skrattar och lyssnar på musik.
Jag ville inte vara sämre, så slängde på lite Olle ljungström.
Nu är jag pågång. Längtan, nyfikenheten, pirret ligger och bubblar och bara väntar på att få brista ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0