Fredag

Ny dag, nya tag.
Jag känner mej stark idag. Idag kommer bli en bra dag.
Har insett att det bästa inte är att sopa allt under mattan och koppla bort allt.
För då ligger ju allt kvar. Det som göms i snö, kommer upp i tö.
Jag har istället börjat bearbeta. Det är tufft och vissa stunder (en gång i timmen) så vill jag bara krypa under täcket och gråta. Men ju ondare det gör nu, desto fortare kommer jag må bra sen.
Och jag längtar så. Tills våren kommer, till sommaren sveper in över kalmar och tills jag står stadigt på läkta ben.
Då vet jag att jag kommer vara glad. Glad att du sa det du sa. Och att det blev som det blev.
Jag kommer en dag se tillbaka på allt som var bra men samtidigt inse hur omöjligt det var.
Kärleken som jag trodde på visade sig vara mer en illusion av lycka.
Jag längtar framåt. När livet kommer kännas kul igen, när jag kommer känna mej som mej själv och när jag sedan kommer lära känna någon annan.
Det är en lång väg kvar tills dess, men det är skönt att längta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0