BRA DAG

Har haft en såndär bra dag. Som bara flyter på.
Solen tittade fram.
Var nere på stan, var ute och gick med Linus, stannade borta vid slottet och kastade pinne.
Gick hem och möblerade om hela lyan, resultatet blev jäkligt bra.
Har haft Stinas unge här och varit barnvakt. Kände mej varm i kläderna.
För ett år sedan hade jag knappt vågat kolla på ungen men nu, nu kändes det helt lugnt.
Kan ju sakna små fötter springandes på golvet och speciellt två små fötter som tassar in på natten när mardrömmarna har tagit över och vill krypa ner.
Isa kilade ner till Bibblan och jag slängde ihop lite mat. Tre små rätter, eller tre små skvättar av vad kyl och frys hade att erbjuda. Måste handla!
Snart kommer Elin med fika från danskan, ska köra igång kaffebryggaren.
Sen trillar Emma in och lite senare kommer Isa hem och Evelina ansluter sig.
Ikväll blir det öl på Volym.
Jag kan inte annat än må bra en sådan här dag. Jag är precis där i livet som jag ska vara.
Jag ska vara själv. Ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0