Vaken

Jag har sovit förbannat bra den senaste tiden.
Men när någon somnar innan mej så är det oftast kört.
Isa gjorde det, eller jag bad henne somna så jag kunde ta över datorn.
Dumt gjort, för nu har jag legat vaken i två timmar och gått över min tröttgräns.
Dax att vända tillbaka dygnet kanske?
Nu är jag på banan igen och då är det dax att ta sig i kragen.
Behövde en vecka när jag kunde go bananas. Sova länge och njuta av livet.
Och det har jag fan gjort, till fullo.
Och nu rullar den nya vardagen på och då är det dax att skapa lite ordning och reda igen.
Kom hem sent från jobbet idag. Isa låg hemma och väntade. Hon är i en vad hon kallar det livskris.
Den är nog över i morgon men frågor som "vad är meningen med livet?" har varit återkommande ikväll.
Men vi kilade bort till Frasses och köpte hamburgare och sen la vi oss i sängen, skedade och kollade på halv åttå hos mej på datorn.
Sen slocknade hon.
Och det måste jag också göra nu.
God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0