Februari

Flitiga jag.
Har målat naglarna tre gånger och nu sitter jag och sorterar ihop en ny låtlista på You Tube.
Ska snart kila ner till stan och köpa tandtråd och en fotfil.
Det är två nödvändiga ting.
Om jag skulle åka till en öde ö så är det nog topp två på listan i min packning.
Ett tvångsbeteende. Får jag en tanke i soffan att jag får lust att tandtråda mina tänder eller fila mina fötter så blir det kaos i hjärnkontoret om jag inte får möjlighet till det.
Sån är jag.

Jag är också en rökare. Har alltid tänkt att det är något jag unnar mej, till kaffet, efter maten, till vinet eller till telefonsamtalet. Men näe, jag är en riktig rökare.
Har försökt sluta nu i flera veckor men det går bara inte.
Igår gick jag runt här hemma och det enda jag tänkte på var att jag var tvungen att ha en cigarett.
Så gick ner och köpte ett paket. Och när man har ett nytt paket så röker man ju upp det också.
En jävla cirkel.
Men jag ska sluta. Snart.

Ikväll sticker Gustav och jag över till mamma, på Öland. Mat och let´s dance.
Och imorgon ska min man ut på stan och ta några öl.
jag tänkte följa i hans spår men insåg att en ensam lördagkväll kanske är rätt skönt ändå.
Det händer så sällan.

På söndag ska vi kicka in Isak i kalmar ff igen, blev fiasko förra gången men ungen är ju så jäkla snygg i sin fotbollsutrustning så vi ger det en chans till.
Albin, min lilla nallebjörn ska istället vidga sina vyer på Funky kids. Dans och sång.
Går nog att tjäna pengar på honom också i framtiden.

Upp ur soffan och ner mot stan.
Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0