Artondefebruari

Jag vill falla från himlen. Eller lyfta från marken. Vill bli snuddad vid den sidan av hjärtat som är så svår att förmå sig på.
Och idag hade jag helst velat kunna stå rakt utan att hela huvudet snurrar runt, likt ett pariserhjul.
Bakfull är ett ord som jag inte visste innebörden av förens idag. När klockan ringde och jag ställde ner fötterna på golvet och skulle ställa mej upp så blev det svart.
Isa gjorde pannkakor med grädde och sylt till lunch och grädden vände halvvägs på vägen ner.
En iskall promenad till jobbet skrämde väl bort bakfyllan och alla andra känslor också.
Legat i badkaret och slöläst en bok halva kvällen. Hade glömt bort hur skönt ett bad kan vara. Att numera ha tillgång till det dygnet runt hamnar definitivt på plussidan. Den sidan börjar bli ganska lång. Det finns kanske ett ljus i tunnlen ändå. Ja, visst fan gör det det.
Nu kör jag en ny fresh start. Det kan väl inte bli annat än bra?
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0