Hårtrams.

Jag är ledig. Ingen skola.
Inget liv. För vilka är lediga mitt i veckan? Inga.
Har spenderat dagen med att stryka och stå framför spegeln och dra hopplöst i mitt hår.
Den här satans luggen blev toppen på isberget.
Mamma bad mej sätta saker i perspektiv. Och visst, i jämförelse med cancer, naturkatastrofer och svält så är väl min bruna hårfärg och lugg ingenting.
Men när jag tänker på så onödigt det var att sätta igång hela denhär hårkarusellen när jag äntligen hade fått min hår att bli blont och min lugg att växa ut gör att jag bara vill hoppa ur min egna kropp och ge mej själv en stor käftsmäll.
Men istället får jag sitta här och gilla läget.
Till sommaren har luggen växt en bra bit och mitt hår har hunnit bli några nyanser ljusare.
Jag siktar på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0