Det löser sej

Det löser sej alltid.
Det är en mening jag ofta använder. När vänner kommer till mej med problem.
Eller till mej själv.
Och visst ligger det en sanning bakom det där. För oftast så gör det ju faktiskt det, löser sej.
På ett eller annat sätt.
Men den inställningen kan också vara lite farlig. Den gör att jag sällan tänker efter två gånger utan gör det jag känner för eller köper det jag känner för, även om det ruinerar mej eller ställer till problem.
För det löser sej ju alltid.
Nu är det ju så olyckligt att det inte alltid gör det. Eller inte så snabbt som man kanske hade hoppats.
Då sitter man där med en hög problem. Jag är väl lite där just nu.
Och nu har jag kommit på en grej, det löser sej faktiskt väldigt sällan. Det är folk som oftast löser det åt mej.
Så nu när jag är svindlande nära mitt vuxenliv så är det en av många saker som jag ska ta tag i.
Jag ska bli ordningsam och börja tänka efter på mina val.
Kanske inget intressant för er men det här får bli en påminnelse till mej själv.
Det är alltid lite jobbigare att skita i saker man har bestämt när man har det skrifligt.
Jag är pågång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0