AUGUSTI

Sommaren har gjort en sista ansträngning innan det är dax för den att tacka för sig.
Har legat på stranden och halvsovit två dagar nu. Det har resulterat i en kräftröd färg. Men bättre än ingen alls.
När jag hela sommaren har döljt min bleka kropp så visar jag nu stolt upp min nya allt annat än diskreta röda färg.
Sommarens närmande slut lämnar alltid efter sig ett visst vemod.
Man tänker igenom allt man gjort och allt man glömde göra.
Den här sommaren har jag inte gjort mycket. Spenderat ett fåtal dagar på stranden, tagit allt för några dopp, tömt plånboken på allt för lite drinkar.
Det har varit en skön men händelselös sommar.
Men nu längtar jag tills hösten smyger sig på. När halsduken åker fram för att varma halsen. När löven börjar falla och lugnet kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0