Relationer

När man träffar en ny så är det en jäkla massa missförstånd. Man är van vid att hantera olika saker annorlunda.
Som när man blir ovänner.
Vissa par lämnar varandra för en timme eller två och kommer tillbaks som inget har hänt. Vissa skriker och kastar saker till dom brister ut i skratt. Vissa går runt och surar i flera timmar. Eller dagar. Och vissa är likgiltiga.
Vissa vill att vardagen ska innehålla lite bråk och vissa gör allt för att undvika dom. Vissa vill att "återföreningen" ska vara ett glädjerus. Att man ska kyssas, fälla en tår och vara lycklig. Som i en film. Vissa vill att det bara ska bli som vanligt. Som att bråket aldrig har hänt.
Jag är van vid hela havet stormar. Mycket bråk, många diskussioner, många "förlåt-jag-älskar-dej-så-mycket.
Och när jag då istället ställs inför någon som blir irriterad och åker iväg tills jag ska ha lugnat ner mej så blir det väldigt konstigt. När personen senare kommer tillbaks som om ingenting har hänt blir det ennu konstigare.
Vad gör man? Och vart gör man av all agrition och frustration när man inte får ut den?
Jag föredrar det gamla hederliga tjaffset och det medföljande skrattet när man inser hur onödigt bråket var från början.
Då slipper man ha något inne och förmodligen gör man det med tiden lättare att förstå varandra.
Min pojkvänn är inte likadan.
Här har vi ett problem. Det enda faktiskt. Kanske är lyx att bara ha ett problem, men när man bara har ett så känns det så mycket större. Någon kompromiss kanske är läglit?
Kan jag få slänga ur mej min agrission INNAN du sen åker iväg och sen skrattar vi när du kommer hit igen? Deal?

Kommentarer
Postat av: anna

Hahaha, vad rolig du är;). Men jag håller helt klart med dig! Vi brukar skrika, sen skratta tills vi stupar....haha!

Men kan du inte ta upp det igen när han kommer tillbaka? Annars få du ju aldrig ur dig din irritation...eller? Fast man ska kanske inte vara så långsint... Ses till helgen sötnos, förresten tror du gustav är sugen att hänga på?! ;).

2009-04-07 @ 09:16:15
URL: http://annastumpan.blogg.se/
Postat av: anna

Hahahaha,jag vet!!! ;).... jag går typ alltid upp vid sju tiden. Ganska skönt ;). Nej, men seriust så har jag haft lite svårt att sova på morgonen sen man ställde om klockan, plus att jag känner mig så stressad när jag ska göra massa saker, ja du vet ;).... Stackars Linus, hur mår han nu då?

Strypa varndra, det tror jag aldrig, men ska bli kul att höra;)..jag väntar med spänning..hahaha!

Hör av mig på Torsdag så planera vi lite inför min birtday ;). /Puss

2009-04-08 @ 08:42:25
URL: http://annastumpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0