Torsdag

Jag har börjat jogga. Idag tog jag bara en gångpaus på 100 m av 2½ km.
Det börjar gå framåt.
När jag var klar med min slutspurt uppför sista backen mötte jag en äldre herre.
Jag log. Han sa "Det ser jobbigt ut detdär men det är jäkligt duktigt".
Jag skakade lite på huvudet och log. 
Gillade tanken av att han såg mej som en såndär hurtig människa.
Sen ville jag bara lägga mej raklång på marken och dö men han stod kvar.
Nu blev det lite jobbigt. För vad gör en "joggare" när han har joggat klart?
Jag har ingen aning. Så jag "joggade av mej lite", sådär när man står och joggar på samma ställe, stretchade och skakade lös lederna.
Jag tror han köpte det.
Ja jäklar, nu är jag pågång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0